ברצוננו להביע הערכה, הוקרה ותודה מעומק לב, על אבחון מקצועי, שיטתי, מדויק וכוללני שעבר בננו בן ה 6.

דרך החתחתים בה הלכנו בשנה האחרונה תוך ניסיון להתמודד עם קשיו של עומר, החלה בתלונותהגננת כי עומר מתקשה במשימות ההתפתחותיות המצופות מילד בגילו (קושי גרפו מוטורי, תנועתיות רבה וקושי לשבת בשקט וכד').
כהורים מודעים ודואגים פנינו לאנשי מקצוע רבים על מנת להבין את אופי הקשיים, מקורם וכיצד ניתןלהתמודד עימם ולקדמו על מנת שלא יצבור פערים. עומר עבר מס' אבחונים (ע"י פסיכולוג, רופאהתפתחותי, נוירולוג, מרפאה בעיסוק), אשר כל אחד מהם שפך אור על היבט מסוים.
אולם הייתה חסרה האינטגרציה ביניהם לקבלת תמונה שלמה ומובנת. בתום מסכת האבחונים נותרנו עם שלל כותרות אבחנתיות ואין ספור המלצות לפעילויות וחוגים, אשר גרמו לנו לבלבול רב והעצימו את תחושת חוסר האונים והצורך ביד מסייעת ומכוונת.
שנודע לנו על האבחון הנערך ב"כף ידע", הגבנו בחשדנות רבה כלפיו. אולם החלטנו לנסותו מתוך תסכול, ייאוש והחלטה חד משמעית כי לא נייסר את עומר בעוד הליך אבחוני מייגע.
איבחן זה הצריך מעומר רק חוויית דגדוג נעימה של הדיו בכפות ידיו ורגליו שנמשכה מס' דקות. עומר לא חש כי הוא עומד בפני מבחן ולכן לא חש מאוים ולא גילה התנגדות כלשהי לשתף פעולה.
ההמתנה לקבלת דו"ח האבחון לא היתה כרוכה בלחץ והתרגשות מצידנו, שכן כגודל הציפייה, גודל האכזבה…, וכבר חווינו מס' אכזבות קודם לכן. אולם להפתעתנו הרבה, כאשר קראנו את דו"ח האבחון
לראשונה התפעלנו מאוד.חשנו כי מישהו צייר דיוקן מדויק של בננו, מבלי לראות אותו מעולם.
לאחר קבלת הדו"ח נפגשנו לשיחה עם ריבה. השיחה נערכה באווירה נעימה,מאפשרת וניתן מקום רב להעלאת שאלות והתלבטויות. ריבה התייחסה בהרחבה ופרוט למכלול קשייו וכישוריו של עומר כפי שעלו באבחון. סייעה לנו להתאים פעילויות פנאי אשר יקדמו את עומר בצורה האפקטיבית ביותר.
התייחסה להתמודדות העתידית של עומר במסגרות החינוך.וכן, המליצה על דרכים לתקשר עימו ולהבינו בהתאם לאישיותו ולאופן בו הוא חווה את הסביבה.
אנו ממליצים בחום להורים על השימוש בכלי אבחוני מדהים זה, נסו ותיווכחו!
בכבוד רב,