לאחרונה גיליתי על קיומה של שיטת אבחון ייחודית. מאז אני בתחושה שנחשפתי למשהו גדול שעוד רבות יסופר עליו ויחולל מהפכה בתחום הטיפול, החינוך, ההורות ובכלל. את ההבנה הזו אני לא יכולה שלא לשתף בכל פלטפורמה אפשרית.

כאשת טיפול וחינוך, וכאם אני מרגישה אפילו אחריות חברתית לספר ולהפיץ את הבשורה!

אז חברים אני מדברת על שיטת האבחון הביומטרי של ריבה אלקלעי. קשה יהיה לדבר על ריבה או על השיטה בנפרד כי ריבה היא השיטה וההיפך.

כהורים אנחנו עובדים שעות נוספות בניסיון לפצח את הילדים שלנו, מנסים להבין את מקור הקושי בבית הספר, בחברה, ובבית.

מנסים להבין למה הם מגיבים לסביבה כמו שהם מגיבים? לא פעם מגיעים עם הילד לכל מיני טיפולים בכל מיני שיטות ובדרך משלמים על זה המון כסף ואיך לומר, לא תמיד מרגישים את השינוי המיוחל אם בכלל.

הגעתי לשיטת ריבה אלקלעי אחרי שקראתי על השיטה והבנתי כי היא מדעית והתוצאות מדויקות וחד משמעיות. ללא כל איסוף מידע מההורים או מהילד. הנתונים שריבה צריכה בשביל לפרוש לנו את מפת האישיות של הילד על היכולות , החוזקות, הכישורים, הקשיים וכל מידע אפשרי הינם : טביעות אצבעות כף היד והרגל!!! נתונים שנאספים ב10 דקות וזהו!!!!!

הפיענוח זו כבר אופרה אחרת. כזה שמשאיר אותך עם פה פעור לנוכח הדיוק המופלא על כל הכישורים / היכולות/ הקשיים/ הלקויות . ריבה תיארה לנו בעל פה ובאבחון כתוב את ההתנהלות של הילד בכל סיטואציה אפשרית וההרגשה היתה שהיא גרה איתנו בבית כל השנים.

כל זה מגיע כמובן עם המלצות לעבודה וטיפול על כל ההיבטים, רק אם יש צורך בהם ואם תכונות אלו ניתנות לשינוי והשפעה.

יש שישאלו ובצדק על מה ההתלהבות?

ובכן במסגרת עבודתי יצא לי לקרוא מאות אבחונים: דידקטיים , פסיכו- דידקטיים ופסיכאטריים. לא פעם אני ממליצה ומפנה בעצמי מטופלים לאבחון כשאני רואה קושי או סיבה לדאגה.

בשיטה של ריבה אלקלעי אין מקום לטעויות מהסיבה הפשוטה שאין הטיות, אין פרשנות וניתוח על פי מידע קודם ואין צורך בשאלוני הורים, מורים ובחינות מיותרות לילד.

הרבה פעמים מגיע הנבדק לאבחון במצב רגשי או פיזי מסויים שממנו מסיקים ומקישים אנשי מקצוע מסקנות מיותרות ומגיעים לאנמנזה שרחוקה מהמציאות לצערי הרב.

אני מאמינה מאוד בתהליך הטיפולי וכדי שנדע בדיוק את מקור הקושי נוכל לדעת בדיוק איזה טיפול נכון לילד ואם בכלל!!!! ועל זה הדגש. כהורים נוכל לדעת אילו חוגים לצורך העניין מתאימים לילד על פי הכישורים המולדים, ( הכל בפרופורציה כמובן וללא כפייה ), איזה פוטנציאל יש לילד שלנו ואיזה צורך פוטנציאל זה מהווה.

למטפלות שבינינו , תחשבו לאיזה הישגים טיפוליים תגיעו שתדעו בדיוק מי המטופל שלכם על כל מרכיבי האישיות שלו ותדעו על מה בדיוק לעבוד ומה יש לחזק.

בקיצור שיטת אבחון זו היא בגדר מתנה לאנשי מקצוע, לפרטים, לכל מי שרוצה להכיר את עצמו,את ילדיו, לכל מי שרוצה להפריך או לאשש השערות למיניהם ועוד.

הקסם של השיטה הוא בפשטותה ובדיוק המושלם שלה.

ללא צל של ספק מומלץ ביותר!!

אצלי באופן אישי זה בגדר חובה לכל המשפחה ?

למען הסר ספק בהמלצה זו אין לי מניעים אחרים מלבד רצון כן ואמיתי לסייע ולמנוע עוול שעלול להיגרם לילדים והורים כאחד .