קצרה היריעה מלהכיל את כל מה שיש לי להגיד על כל השיטה ועל ריבה….

אני מגדירה את עצמי כאדם עם ראש פתוח וחושב, אבל יחד עם זאת הזמן העומד בפנינו מוגבל וגם מדובר פה בהוצאה כספית.

אל ריבה הגעתי לגמרי במקרה! לא שמעתי מעולם על השיטה!

אני אוהבת לחקור עובדות בעצמי, לנתח נתונים ומוכנה להודות בכיף בטעות, לשמוע עוד עובדות ולשנות שוב דעה.

אז איך הגעתי לשיטה חדשנית זו, שיש ששמים אותה תחת ההגדרה של קוראת בקפה או כמו קוראת בכף יד רק "הביוקר" של השיטה?

הוצאתי דרכון ות"ז ביומטרי לא הרבה לפני האבחון ותוך כדי גלישה בפייסבוק קפץ לי הפרסום על אבחון ביומטרי. סקרן אותי מאוד לדעת יותר פרטים, איזה מידע שהוא מעבר לסימן זהות אפשר להשיג על אדם?

הקשבתי לראיון ברדיו עם ריבה אלקלעי (עם מתי ניר פרימק, רדיו החיים הטובים) הראיון היה ארוך… כל פעם שחשבתי שאשמע עוד קצת ואפסיק… משכה אותי עוד הצהרה ועוד… ריבה חושבת כמוני! הרגשתי שהמסקנות החינוכיות שלה הן זהות לשלי, היא אמיתית, היא חוותה על בשרה, היא לא תוליך שולל, בחירת המילים שלה מדויקת, כל מילה שהיא אומרת בא לי לזעוק אותה. אני באופן מוזר ועיוור סומכת עליה! ומותר לי, זו זכותי… יכנו אותי באיזה כינויים שיכנו… יסתכלו עקום… החיים והבחירות שלי. אני מאמינה שחיים פעם אחת ובוער בי לשמוע עוד! אני חשה בוודאות שהיא עלתה שם על משהו….

יש לי הפרעת קשב לא ממש מאובחנת, ריבה גם תתחיל את הפגישה כשתציג בפני את המפה שלי בפני ותגיד – את רואה את זה? אם אני אפתח פה את הקלסר עם כל האבחונים את לא תראי דבר דומה ולא בגלל שלכל אחד יש מפה ייחודית, אלא מכיוון שמפה כמו שלך לא נפוצה כלל וטוב שיש גם כאלה אנשים צבעוניים כמוך כי אחרת העולם היה ממש משעמם.

משעשע ובמידה מסוימת מחמיא… אני חושבת לעצמי… היא בטח אומרת את זה לכל אחד…

בקיצור (או שלא בקיצור) חלק מהקושי שלי הוא להתמקד וכן גם על הפיזור המחשבתי ועל יכולת ההתארגנות ריבה דיברה ואפילו הציעה עזרה בעניין. ואיך היא ידעה על חוסר ההתמצאות שלי? איך?? ותודה תודה לאלוהי הוויז, (כאן המקום להודות למי שהמציא את הוויז ונתן לי חיים חדשים ועצמאות).

ריבה דיברה על חוויות ילדות מגיל הלידה וזה החלק הגדול ביותר שהפתיע אותי, לחלק זה לא הייתי מוכנה. הבנתי מיפוי אונות במוח, צדדים חזקים יותר, חזקים פחות, הקשרים, או.קיי. חוויות ילדות? ואיך זה משפיע עלי עד היום… מה גם את זה רואים שם?!?! אמרתי, הייתי בהלם מוחלט ומלמלתי מדהים… מדהים…

ואני רוצה לקחת את הילדים שלי לשם! כי כמה עוגמת נפש הייתה יכולה להיחסך להורים שלי אם היו מסבירים להם אותי! את הילדה שלהם!

היא אמרה למשל שאיתי היא הייתה ממליצה בתור ילדה לעבוד בצורה כזו שאני אראה ויזואלית כל דבר (פעם לא היו את כל המצגות והסרטים שיש היום) היא ידעה שאני לא יכולה (עד היום) להחזיק עפרון לאורך זמן והכתיבה כואבת לי ואמרה שאותי היו צריכים לשלוח למרפאה בעיסוק (תודה על הקלדה במחשב) היא אמרה שאותי אסור להתקיל בשאלות פתע בכיתה כי לוקח לי זמן להתארגן מחשבתית ולענות על שאלה, לא מהסיבה שאני לא יודעת את התשובה. היא ציינה את הצורך שלי בתנועה, התנועה עצמה נותנת לי כוח, כמו גנרטור היא הגדירה. בתור ילדה שנראתה עייפה מי היה מאמין שדווקא תנועה תהווה פתרון לעוררות, דבר שגיליתי בעצמי לגמרי במקרה כששלחו אותי לשחייה בשל בעיות גב. ריבה אמרה שאני זקוקה למנוחות רבות כי מה לעשות ככה הבטרייה שלי נטענת – בקשתי מיד את ההצהרה הזו בכתב ובשלושה העתקים – לעבודה, לבעלי ולילדים 😉 היא ציינה חיבור למוזיקה ושהקשבה למוזיקה היא טובה בשבילי ומרגיעה, באמת? אני צריכה לבדוק את העניין ולנסות להתעניין יותר במוזיקה מלבד ההקשבה לשירי הילדים שמתנגנים בבית.

לסיכום….

האבחון היה מעל הציפיות, ביקשתי הכוונה מקצועית וקיבלתי כיוון המונחה מהצרכים שמניעים אותי, ריבה טענה שאני צריכה במה, שאני צריכה לעשות משהו משמעותי, להשפיע ולהשאיר חותם אחרי, שאני צריכה לעבוד במסגרת ורק בעוד 15 שנים אוכל להתקדם לעבר עסק עצמאי, ציינה שאני טיפוס שצריך כל הזמן ללמוד…

מה אני אגיד לכם… מפליא לחשוב שכל הידע הזה נמצא שם בקווים, השיטה מבוססת על מחקר ולדעתי ולפי הניסיון האישי שלי היא הוכיחה את עצמה, ניתן לזמן לעשות את שלו ונרוויח עוד ידע. בינתיים, בנקודת זמן הזו של חיי קיבלתי מה שהייתי צריכה, להבין טוב יותר את עצמי. אני בוטחת באישה המדהימה הזו שנקראת ריבה אלקלעי וממליצה מכל הלב על החוויה העצומה הזו וחוזרת על ניסוח דומה שכבר קראתי מהתגובות הקודמות – מתוך תמהיל של שיחות שעורכות שנים מקבלים תרכיז חזק מאוד.