שלום שמי אור קרן.

ראשית כל, ווידוי קצר: אני מחשיב עצמי לאדם ביקורתי וסקפטי חבריי יגידו : ציני.

מרגע שהחלטתי שברצוני לעבור אבחון להכוונה מקצועית, חיפוש קצר בגוגל הביא אותי לעשרות גופים המציעים אבחון מקצועיים, כל אחד דוגל בשיטה אחרת. הדבר העיקרי שהנחה אותי בבחירת המקום שבו ארצה לעשות אבחון הוא כזה שבו אעבור הערכה בצורה האובייקטיבית ביותר שניתן – כלומר שאפתי לעבור מבחן כלשהו שבו המידה בה אני עושה רושם מסוים על המראיין ו/או עובר מבחן כתוב שיכול להיות מושפע מתנאים חיצוניים – מינימאלי. לאור זאת, שיטת האבחון שנחשפתי אליה מאוד קסמה לי, מפני שבמבט ראשוני היא לכאורה ענתה על הרצון שלי לעבור בחינה אובייקטיבית ככל הניתן.

יחד עם זאת,השיטה של המכון הינה ייחודית ושונה והעלתה בי חשדות באופן טבעי. זאת על אף שקראתי את ההמלצות החיוביות שיש בחלק זה של האתר טרם ההגעה שלי למכון. מה שהניע אותי ללכת על זה, הוא היחס בין הסיכון לתמורה האפשרית שאקבל במידה והאבחון באמת ישקף לי דברים חדשים ויזהה אותי מבחינת יכולות אישיות, לכן החלטתי לשמור על ראש פתוח.

במהלך לקיחת טביעות מכפות הרגליים והידיים הקשיתי בשאלות בנוגע למהימנות האבחון ואופן עיבוד הנתונים. קיבלתי מענה על כל השאלות.

בהמשך, גברת ריבה אלקלעי המשיכה בפרוצדורה של האבחון ולאחר זמן קצר ביותר לאחר עיבוד ייתר הנתונים, התיישבנו לסקירה של כלל הנתונים, תחילת האבחון.

בתחילת השיחה הדבר שהרשים אותי ביותר ועמד בהתאם לציפיותיי הוא עובדה שכלל לא הצגתי את עצמי מעבר לשם הפרטי שלי והגיל. נדהמתי לקבל ע'י ריבה סקירה מפורטת ותואמת כמעט בחפיפה מלאה את היכולות האישיות שלי כפי שהכרתי באופן קולע ומדויק שיכולתי ממש להגיד 'בינגו' בקול רם.

מרגע זה האבחון קיבל אצלי משנה תוקף רציני יותר וכל תחושה סקפטית כזה או אחרת נמוגה. מעבר לקליעה של ריבה על תכונות שידעתי באופן מודע,עוד יותר הרשים אותי עומק האבחון לרזולוציה של נושאים אישיים שהיו אצלי 'מתחת לפני השטח' באופן תת מודע אך ידעתי כי קיימים.

השיחה עם ריבה הייתה מאוד נוחה ובהירה, הדברים שאמרה היו מאוד ענייניים ולכל שאלה- תשובה. המשך השיחה עם ריבה התמקד יותר בתכונות נרכשות והשפעת הסביבה אך בהקשר מתמיד ליכולות האישיות המולדות כפי שסקרה בפניי קודם לכן, כך שהכול התנקז באופן הגיוני וברור לנק' הקצה לשמה הגעתי – הכוונה מקצועית.

כעת אני יכול להגיד בלב שלם כי החיפוש שלי להכוונה מקצועית הוא כשם ששאול חיפש אתונות ומצא מלוכה- מצד אחד קיבלתי באופן מאוד תכליתי ומנומק כיוונים מקצועיים שיכולים להתאים לי, אך מעבר לזאת קיבלתי צוהר להביט דרכו על עצמי והסביבה באופן מודע יותר.