למה נועה לא זוכרת את לוח הכפל ?

איך להתגבר על הבעיה ?

יש!!! ….אמרה נועה תוך כדי הנפת הידיים לצדדים בעיניים נוצצות וחיוך רחב , כאשר אמרתי להורים שאין טעם לנסות ללמד אותה את לוח הכפל בעל פה. תגובתו המידית של האב, המומחה בתחום הכלכלי הייתה ' מה זאת אומרת? איך אפשר ללמד את לוח הכפל אם לא בעל פה?'

נכון שרצוי לדעת את לוח הכפל בעל פה, זה עוזר ומקל בפתרון תרגילי החשבון וחישובים שונים בחיי היום יום. אבל מה קורה שהמוח ותהליכי החשיבה שונים מאדם לרעהו? יש כאלה הלומדים בקלות בעל פה ולא רק את לוח הכפל ויש כאלה שממש לא!360X303-side-blue-templete-

אלה שניחנו בזיכרון לטווח ארוך טוב מסוגלים לאכסן המון מידע ולהשתמש בו בשעת הצורך. הזיכרון אינו מצביע בהכרח על הבנה, אלא רק על יכולת שמירת המידע. בדיוק כמו דיסק קשיח. הרבה מאוד ילדים לומדים את לוח הכפל בעל פה ואינם מבינים את מהות הכפל, את ההיגיון שמאחורי החוק המתמטי. בשלבים מאוחרים יותר ההבנה מתחדדת ואז יש ביכולתם להתקדם לשלבים מורכבים יותר בלימוד המתמטיקה.

לנועה המקסימה יש זיכרון לטווח ארוך חלש. היא לומדת היום ומפגינה יכולת נהדרת וכעבור זמן קצר המידע נעלם. ההורים שלה משקיעים זמן וסבלנות ומלמדים אותה, וכל פעם מופתעים שאינה זוכרת את מה שנלמד שלשום. עובדה זו מתסכלת את שני הצדדים ובמיוחד את נועה שלא מבינה מה לא בסדר , מדוע היא לא מצליחה לעמוד בציפיות של ההורים ובית הספר?

אמנם לנועה זיכרון לטווח ארוך חלש אך לעומת זאת יש לה יכולת חשיבה לוגית מצוינת, יש ביכולתה להבין תהליכים ורצפים. לכן הדרך היעילה ביותר עבורה ללמוד את לוח הכפל היא דרך הבנת המהות של הכפל. היא צריכה ללמוד את העיקרון ומשם היא תמשיך לבד ובהצלחה יתרה. עם הזמן בעקבות ההתנסות וחוויות ההצלחה היא תצליח גם לזכור חלק ניכר מהלוח. היא תוכל לפתור תרגילים מורכבים ובעיות הדורשות חשיבה מופשטת. כי יש בארגז הכלים שלה את היכולות הנדרשות.

תחשבו כמה בוגרים אתם מכירים שפוחדים להתקרב למתמטיקה רק בגלל שהיה להם קושי ללמוד את לוח הכפל בעל פה…בסופו של דבר נחרץ גורלם, אפילו הם האמינו שיכולותיהם מוגבלות וצמצמו את עצמם לבחירות שאינן תואמות את כישוריהם.

לא ניתן ללמד את כולם באותה שיטה, היות ולכל אחד דרך משלו לקלוט את המידע, לעבד אותו ולאכסן בזיכרון.

"חנוך לנער על פי דרכו" אך מהי הדרך? על כך עונה מיפוי ואבחון ביומטרי של ריבה אלקלעי.

דברו אתנו 052-2548220 כתבו לנו riva@rivalkalay.com בקרו באתר שלנו www.rivalkalay.com

נושאים קשורים

למה נועה לא זוכרת את לוח הכפל ?